ads

Monday 1 October 2012

Tehnologie

                        

                De ce este asa de scump IPHONE 5 in Romania ?

In Statele Unite costul de productie al celui mai scump model IPHONE 5, cel cu memorie interna de 64 GB, este de numai 230 de dolari la abonament , in timp ce pretul de vanzare fara abonament ajunge la 848 dolari.

In Romania , acelasi produs se poate comanda la un pret de 4.299 lei adica aproximatix 1.223 de dolari la cursul de azi . In raport cu salariile din Romania putem spune ca este o suma peste puterea medie de cumparare .Daca facem un simplu calcul matematic observam ca daca am cumpara  telefonul din Statele Unite am face o economie de aproximativ 375 de dolari.


Desigur , operatorii de telefonie mobila vor comercializa gadget-ul la pachet cu abonamentul, facandul probabil mult mai ieftin dar cu un abonament piperat pentru utilizator pe termen lung .

Chiar daca Romania se afla printre tarile cele mai sarace din UE cu o populatie estimata la 19 milioane locuitori, exista 2,5 milioane de telefoane inteligente , numar ce se va tripla pana in 2015 .

Si intrebarea vine firesc . De ce magazinele  percep astfel de preturi pentru terminalele Apple ???
Multi vor spune ca , calitatea costa dar stau si ma intreb , calitatea e diferita dintre US si RO ??

 Probabil multi oameni entuziasmati de lansarea terminalului " arunca "  bani fara sa tina cont de pretul din Romania fata de cel din US .
Si totusi APPLE a anuntat ca in 3 zile de la lansare s-au vandut aproximativ 5 milioane de terminale IPHONE 5, ceea ce denota faptul ca nu pe toata lumea o intereseaza pretul ci conteaza doar sa fie in trend cu tehnologia .
Din punctul meu vedere, telefonul  e ok, imi place  materiale de calitate ,hardware puternic , placut la atingere Dar imi place pentru ce stie el sa faca si nu pentru fitza .Singurul lucru care nu-mi place e pretul perceput la ora actuala care mi se pare extravagant .

Probabil voi achizitiona un IPHONE 5 in momentul cand pretul va ajunge la un prag accesibil la operatorii autohtoni sau, in cel mai rau caz, atunci cand voi ajunge in US.





2 comments: